یک ماهواره سنجش از راه دور مصری از پایگاه فضایی جیو چوان در شمال غربی چین به فضا پرتاپ و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

ماهواره مصری از پایگاه فضایی چین به فضا پرتاپ شد

به گزارش قدس آنلاین، یک ماهواره سنجش از راه دور متعلق به دولت مصر با نام (MISRSAT-۲) امروز (دوشنبه ۱۳ آذر) به فضا پرتاب شد.

این ماهواره اکتشافی برای بررسی منابع خاکی، آبی و تغییرات اقلیمی توسط یک موشک Long March-۲C در ساعت ۱۲:۱۰ بعد از ظهر (به وقت محلی) به فضا پرتاب شد.

اداره ملی فضایی چین در مورد ماهواره سنجش از راه دور (MISRSAT-۲) مصر اعلام کرد که این پروژه، مهمترین همکاری عمیق بین چین و مصر در زمینه فناوری پیشرفته هوافضا است و در چارچوب همکاری‌های فضایی دو کشور دارای اهمیت بالایی است.

همزمان روزنامه مصر تودی چاپ قاهره پرتاب این ماهواره را موفقیت‌آمیز توصیف کرد و نوشت که این ماهواره با موفقیت در مدار زمین قرار گرفته است.

براساس این گزارش، گروهی از مهندسان مصری و چینی در طراحی و ساخت این ماهواره که از راه دور هدایت می‌شود، نقش داشته‌اند.

دولت مصر از طریق اطلاعات بدست آمده از این ماهواره، قادر خواهد بود تا به بررسی تغییرات در منابع حیاتی آب خود پرداخته و درباره منابع خود اقدام به برنامه‌ریزی کند. اطلاعات این ماهواره همچنین به دولت مصر در مدیریت زمین، کشاورزی و برنامه‌ریزی شهری کمک خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.